"Thassolina" hos veterinären

Idag fick vi köra vår lillkille till Valla Djursjukhus för att sy hans lilla sår, två stygn blev det. Han kom vinglandes med en stor tratt på huvudet, när jag och Theo kom för att hämta honom. För att slippa tratten och för att inte Theo ska slicka på såret så rekomenderade de att vi kunde sätta på honom en t-shirt. Så det var bara att åka till närmsta djuraffär och köpa en t-shirt. Tyvärr är det inte t-shirtar som säljer mest just nu, utan "vinterjackor". Därför var det mycket svårt att få tag i en. Efter att vi hade åkt runt och letat hittade vi till slut en, en ROSA t-shirt med pärlor på. Stackars Thasso, verkligen inte hans dag idag...




Han är forfarande mycket slö och trött efter narkosen... Starkars våran lillkille!


Kommentarer
Postat av: Svärmor Agneta

Jag tycker att han är jättefin i sin rosa t-shirt!!! Snacka om fördomar...du skulle sett Erik vad han hade på sig som liten! Varför kan killar inte ha rosa? Dessutom en hund!!! Han är jättesöt ju! Hoppas såret läker bra nu så han blir pigg igen!

Kramis!

2009-09-14 @ 21:53:17
Postat av: Isabella med Thasso & Theo till Svärmor Agneta

Grattis, grattis Ture och Agneta för att du har bivit "farmor". Ser vi de så, så har du varit farmor länge.. Herman, Estrella, Ängla, Maja, Theo och Thasso :) Haha..



Såret sitter vid revbenen, det började läka fint och se bra ut nu också, men vi upptäckte igår att han har slitit bort ett stygn under dagen.

Många kramar från oss!

2009-09-19 @ 22:16:16
Postat av: Svärmor Agneta

Nej,nej, nej! Herman, Estrella m.m har inte kommit p.g.a. att mina söner "parat" sig...det har Tures valpar däremot. Tyvärr har jag inte fått några bilder ännu...dålig mormor tycker jag!

2009-09-25 @ 22:53:10
Postat av: Susanne Lindström

Jag ramlade in här efter lite hoppande fram och tillbaka i cyber space. Fina hundar ni har! Jag har en halvbror till Theo, Play A While A Passage To India. Jag hoppas att såret på Thasso har läkt fint.

2009-10-19 @ 22:16:50
URL: http://whippeternal.wordpress.com/
Postat av: Susanne Lindström

Hej igen!



Er Gullgosse har en syster, Gullpudra, som bor här utanför Umeå såg jag när jag var in på Carmodeys hemsida! Jag ska försöka ta mig dit och hälsa på dem när tillfälle ges.



Det gick ju bra för flera av Viggos (Play A While Whitstable Bay Ale) barn i Vilsta i somras! I babyklassen blev två avkommor både BIM (Play A While The Longest Journey) och BIS(Play A While Pippington Park), min Sakari kom femma i hanebabyklassen och en annan kullsyster Play A While A Room Of One's Own kom trea i tikbabyklassen! Och så gick det ju jättebra för både Gullviva och Gullgosse. Jag hoppas att det håller i sig! Min Sakari blev BIS-valp på Skokloster Summer Show några dagar efter.



Som du förstår brukar vi åka på utställning emellanåt. Just nu vilar vi upp oss till våren. Nästa sommar blir det tredagarsutställning i norr, SKK i Piteå, SvVK i Råneå och officiell utställning SW:s regi i Byske. Ni är välkomna upp!

2009-11-06 @ 15:51:05
URL: http://whippeternal.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0