Första Veterinärbesöket för Carmodey C valparna

Jag fick äran att följa med Lena till Vetrerinärerna i Vingåker för besiktning, vaccination och chipning av valparna.
Så här följer en rad bilder från besöket:

Alla valparna fick vänta på sin tur


Carmodey C York Chocolate blev först ut







Vår (Thasso) Carmodey C Pixie Bob blev nästa ut







Tredje blev Carmodey C Cornish Rex






Fjärde Carmodey C Havanna Brown



Och till sist Carmodeys egna Carmodey C Ragdoll (Dolly)






Efteråt var det trötta valpar som väntade på hemfärd


Tack Lena för att jag fick följa med!
Nu har jag fått se hur en besiktning av valpar går till. De tittar i öron, munnen, lyssnar på hjärtat, klämmer och känner. Vaccination har jag sett innan men inte chipning. Hur enkelt de för in chipet med en spruta och sedan direkt kan scanna av det.

Inget man får se var dag som vanlig hundägare.

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilket trevligt bildreportage du har gjort, Isabella!

Tack för att du följde med!

Och tack för att du är du, och för att du alltid har ett leende till hands och för din sprudlande och "smittande" entusiasm.....

Och tack för att du köpte Theo och Thasso hos oss!

Många kramar från Lena

2009-05-27 @ 12:36:04
URL: http://www.carmodey.se
Postat av: Madde Eriksson

Hej!

Vilket underbart reportage du gjort! Dom var så fina och jag förstår att du är jätteglad för lilla Thasso! Lycka till med honom i framtiden!

Sköterskan Madde = )

2009-05-28 @ 11:24:33
URL: http://www.simplesite.com/ToMaRos
Postat av: Camilla Friberg

Hej Isabella.

Mitt namn är Camilla Friberg och jag är den stolta ägaren till hane nummer 2.

Kul att se hur det gick till på veterinärsbesiktningen.

Pratade med Lena och hon nämnde att du gärna vill hålla kontakten med ägarna till kullsyskonen.

Detta tycker jag är en jätte bra idé så lämnar min mejl här så kan vi ju hålla kontakten :).



Lycka till!!



Mvh// Camilla Friberg ([email protected])

2009-05-28 @ 20:38:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0