Whippetrace träning

Idag har vi testat på whippetrace och lilla Ferdinand (Theo) sprang till och med efter trasan! Han verkade tycka att det var riktigt kul. Första gången han sprang var det mer ett "skuttande framåt" istället för spring, men andra gången så visste han vad som gällde och satte fart efter, för att sedan "döda" den framme i sandgropen.
Thasso verkade också tycka det var kul, allra roligast var det när han väl fick trasan såklart. Bilder: Pixbox

Imorgon har vi en tung dag framför oss, med mycket sorg! Herman vår solstråle kommer då att lämna oss, sin Maja och våra whippar för ett bättre liv i himmelen. Tyvärr kan jag inte skriva mer för tårarna rinner ner.. Vi kommer sakna dig!!!


Världens bästa Herman!

Kommentarer
Postat av: Svärmor Agneta

Krama och pussa fina Herman från oss och tänk på att han har haft en fin tid sedan Erik köpte honom, han kunde inte få det bättre än att va hos er! Att gråta och sörja är viktigt...tro mig, jag vet...

Vi tänker på er i morgon!



Kul att det går så bra med vovvarna men ni är ju så duktiga med dom så det kan inte bli annat än bra!



Bernt får behålla jobbet...en tung sten har fallit...

2009-06-24 @ 22:06:39
Postat av: Helena och Quince

Å, ska tänka på er idag - vet precis hur vidrigt det är. Fast jag lovar, det blir bättre efteråt.



Roligt var det i alla fall på racet igår och den lille är ju bara för söt och visade ju goda takter med trasan!

2009-06-25 @ 08:43:30
URL: http://gazolinquince.com
Postat av: Svärmor Agneta

Hej igen!

Underbara bilder från skärgården...men hur gick det med avlivningen av Herman??? Och hur mår ni nu efter detta?

2009-06-29 @ 23:16:26
Postat av: Linnea Jönsson

Tråkigt att höra :(
Jag undrar: hur är whippetar runt katter och andra djur i hemmet?

2014-02-09 @ 16:24:59
URL: http://lovechivas.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0