Inofficiell Utställning Oskarshamn

Igår var vi på vår andra utställning, där jag ställde Theo själv. Övning ger färdighet ;)

Det blev HP, BIR och BIG-2.
Wow, om vi var nöjda!

Domare var Susanne Thunström från Sotholmens Whippetkennel. Jättekul att bli dömd av henne!

Kritiken löd:
1 årig hane av utmärkt typ och storlek, maskulint huvud och uttryck, korrekt bett, önskar lite mera underkäke, väl lagd skuldra med vacker halsansättning, vacker hals, något rak överarm, tillräckligt djup bröstkorg med väl välvda revben, någon sluttande kors, bra vinklat bakställ, något tunna lår, rör sig med bra steg från sidan, lösa armbågar, ok bak, bra päls, trevligt temprament.










Vi vill också gratta den trevliga valpen Mibisan´s Mr Checkmate som blev BIS-4 valp och sötnosen Åska som blev BIS-6 valp! Båda i regn och elände!
Tack Emma och Fredrik för en jättetrevlig dag!




Mer bilder kommer på Pixbox under morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Emma å Åska

Vilka fina rosetter du fick! Tack själv ännu en gång för en mysig dag :) Å vilken fin bild på Åskisen :D Tänk att en rottis får va med på whippetbloggen :P puss puss

2009-07-13 @ 18:26:51
Postat av: Birgitta

Grattis till er också!

BIG-2... Kanon! :o)

2009-07-13 @ 18:45:58
URL: http://jisco.zoomin.se
Postat av: Bella till Emma & Åska

Klart en så söt rottis ska få vara med ;)

Hon är ju galet söt och trevlig!

2009-07-13 @ 22:01:40
Postat av: Marie Sandberg

Hej Isabella,



Såg nu bilderna på Arrak (Mibisan's Mr Checkmate) på Pix-boxen! Kul att han hamnade där också!

Undrar om jag får lov av Dig att använda dom båda bilder där Arrak finns med på min blogg? Och i så fall - vem är fotograf? (så jag kan skriva ut det också).

Än en gång tack för gratulationerna på WK:s forum.

(Naturligtvis blir jag som uppfödare väldigt glad).

Arrak är ju i princip 100 % race-linjer, så med tanke på detta så är det naturligtvis väldigt kul för mig som uppfödare att kunna påvisa att även en "räjsare" kan se snygg ut!!!! Svårt för vissa att acceptera tyvärr, så därför var det extra kul att det var en Whippet-uppfödare som dömde!

Hoppas vi ses på någon utställning eller annan aktivitet framöver!

Mvh

Marie Sandberg

Mibisan's kennel

2009-07-13 @ 22:29:57
URL: http://mibisans.cybersite.se/
Postat av: Svärmor Agneta

Glömde ju gratta när jag mailade sist..så GRATTIS till ännu ett fint resultat, ni är jätteduktiga! Vi är inte speciellt flitiga nu...Goliat har tappat sin svarta färg på överläppen (saknaden efter Ture?)

och då kan vi absolut inte ställa. Det blir Ture på Öland i september.

2009-07-14 @ 19:39:07
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :). Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-20 @ 02:59:26
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0